1-02 - LiveChat 9-23

🗣️ 🪩 ITALIANO
(English below)

LiveChat 9-23 è un nuovo servizio in sperimentazione su peopleinside da Gennaio 2017, si tratta di uno speciale reparto di chat che sarà sempre online dalle ore 9:00 AM alle ore 23:00 PM con orario Europe/Rome.

Tale reparto permetterà all'utente di mettersi in contatto live con un operatore anche quando la chat non è pubblicamente online.

Le conversazioni sono protette da crittografia SSL che rendono l'intercettazione esterna estremamente difficile garantendo la protezione dei dati.

Come funziona?

  • Durante i primi 5 minuti di attesa il sistema informa eventuali operatori online della chat in corso.
  • Dopo tale intervallo se nessuno ha ancora accettato la chat viene inviata automaticamente una notifica email al reparto.
  • L'utente viene tenuto in attesa per altri 10 minuti raggiungendo un attesa massima totale di 15 minuti entro i quali, se nessuno risponde, viene rediretto al modulo contatti.

Come distinguo se la chat è online perché ci sono operatori online?

LiveChat 9-23 sarà il reparto predefinito in caso di assenza degli operatori. Se gli operatori saranno online i reparti diversi avranno la priorità e saranno i predefiniti cioè posti prima.

Grazie a LiveChat 9-23, molte più chat dovrebbero essere risposte. Per qualunque informazione o supporto potete aprire un ticket visitando https://helpdesk.peopleinside.it


🗣️ 🪩 ENGLISH

LiveChat 9-23 is a new service being tested on peopleinside from January 2017, it is a special chat department that will always be online from 9:00 AM to 11:00 PM on a Europe/Rome schedule.

This department will allow the user to connect live with an operator even when the chat is not publicly online.

Conversations are protected by SSL encryption making external eavesdropping extremely difficult while ensuring data protection.

How it works?

  • During the first 5 minutes of waiting, the system informs any online operators of the chat in progress.
  • After that interval if no one has yet accepted the chat an email notification is automatically sent to the department.
  • The user is kept on hold for another 10 minutes reaching a total maximum wait of 15 minutes by which time, if no one responds, they are redirected to the contact form.

How do I distinguish whether the chat is online because there are operators online??

LiveChat 9-23 will be the default department if operators are absent. If the operators are online the different departments will have priority and will be the defaults i.e. placed first.

Thanks to LiveChat 9-23, many more chats should be answered. For any information or support you can open a ticket by visiting https://helpdesk.peopleinside.it


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